06/05/2017
Brevet 400 χλμ
Σαν τη Χαλκιδική δεν έχει...

Για να κάνετε την εγγραφή σας στο μπρεβέ, θα πρέπει οπωσδήποτε να καταθέσετε το αντίτιμο της συμμετοχής (8 ευρώ) στον λογαριασμούς του Ble Cycling Club:
Εθνική Τράπεζα (δικαιούχος ΜΠΛΕ Ποδηλατοτουριστική λέσχη) 52120154209
IBAN: GR7401105210000052120154209
Σε περίπτωση που καταθέσετε το ποσό με μεταφορά μέσω e-banking από άλλη τράπεζα, παρακαλούμε πολύ τυχόν έξοδα μεταφοράς να μην επιβαρύνουν τη λέσχη, ειδάλλως δεν θα μπορέσει να ολοκληρωθεί η εγγραφή σας. Στο καταθετήριο ως αιτιολόγηση παρακαλούμε να βάλετε πρώτα τον Αριθμό Μητρώου σας και μετά Επώνυμο/Όνομα και Χαλκιδική. Η λίστα των εγγεγραμμένων συμμετεχόντων θα βγει από τις λίστες των καταθετών των παραπάνω τραπεζών. Η προθεσμία για την κατάθεση/εγγραφή είναι μέχρι την Τετάρτη 3 Μαΐου (Ημερομηνία που να φανεί η κατάθεση στο λογαριασμό της ΜΠΛΕ. Εφόσον κάνετε την κατάθεση, δεν χρειάζεται κάποια φόρμα ιντερνετ η κάποια άλλη διαδικασία και η κάρτα θα σας περιμένει στην εκκίνηση.
Εξαίρεση αποτελούν οι κάτοικοι της περιοχής Θεσσαλονίκης, για τους οποίους το αντίτιμο μπορεί να εξοφληθεί και κάρτες θα μοιράζονται στο κατάστημα Action Bike την Πέμπτη 4 Μαΐου το απόγευμα από τις 18.00 μέχρι τις 20.30. Δεν υπάρχει κάποια φόρμα google, απλά περάστε και προμηθευτείτε την κάρτα σας, εφόσον διαμένετε στη Θεσσαλονίκη και δεν επιθυμείτε κατάθεση μέσω τράπεζας.
Όσον αφορά το μπρεβέ, η διαδρομή είναι στο μεγαλύτερό της μήκος παραλιακή, ωστόσο έχει την ιδιαιτερότητα να αποτελείται από αλλεπάλληλα ανηφοράκια μικρής υψομετρικής διαφοράς, με κάποιες ενδιάμεσες ευθείες, κυρίως στα τμήματα εκτός ποδιών. Για να βγει με εύλογη προσπάθεια, δώστε έμφαση στη σωστή και έξυπνη διαχείριση. Ειδικότερα γι αυτούς που δοκιμάζουν για πρώτη φορά 400άρι, προτείνεται να υιοθετήσετε έναν σταθερό ρυθμό από την αρχή, χωρίς να πατάτε πολύ στα ανηφοράκια, ώστε να κάνετε συντήρηση δυνάμεων για να μην «κάψετε» το σώμα σας και να το βοηθήσετε να βγάλει το σύνολο της απόστασης. Αν ο ρυθμός σας είναι χαμηλός, ο χρόνος μπορεί να αναπληρώνεται κάνοντας μικρότερα διαλείμματα. Είναι προτιμότερο αυτό από το να εξαντληθείτε στο πρώτο μισό του μπρεβέ πηγαίνοντας με υψηλό ρυθμό, και να μην έχετε δυνάμεις για τη νύχτα και το δεύτερο μισό.
Φεύγοντας από τα Νέα Μουδανιά δείξτε προσοχή καθώς στα πρώτα χιλιόμετρα του δρόμου βρίσκονται σε εξέλιξη έργα κατασκευής. Επίσης, μόλις περάσετε τη γέφυρα της Ποτίδαιας, προσοχή για τα επόμενα δύο χιλιόμετρα μέχρι τη έξοδο στη ράμπα μετά από το βενζινάδικο γιατί ο δρόμος είναι ταχείας κυκλοφορίας (δυστυχώς δεν υπάρχει στο σημείο εκείνο άλλος παράλληλος δρόμος). Τα ίδια ισχύουν και για την επιστροφή, που περνάει από τον ίδιο δρόμο μέχρι την έξοδο προς Αγ. Μάμα.
Γενικώς στο πρώτο μισό του μπρεβέ η διαδρομή περνάει από πολλούς οικισμούς με πληθώρα μαγαζιών, φούρνων, σουπερμάρκετ κλπ. για ανεφοδιασμό πάνω στο δρόμο. Σημειώνεται ότι το πρώτο κοντρόλ, που βρίσκεται στην Αγ. Παρασκευή στο χλμ 68, είναι σε μια πλατειούλα πάνω στη διαδρομή και ίσως προσφερθεί εκεί ένα μικρό σνακ (θα ανακοινωθεί αργότερα). Ωστόσο, ειδικά η Αγ. Παρασκευή δίνει περιορισμένες δυνατότητες ανεφοδιασμού. Αφού κάνετε το κοντρόλ, προτείνεται να συνεχίσετε χωρίς καθυστέρηση στην κατηφόρα μέχρι το Πευκοχώρι όπου εκεί οι επιλογές ανεφοδιασμού είναι πολύ μεγαλύτερες (πολλά σουπερμάρκετ, φαγάδικα, κλπ...)
Σε γενικές γραμμές, η Κασσάνδρα και το μισό της Σιθωνίας μέχρι το δεύτερο κοντρόλ στο Καλαμίτσι θα βγούνε μέρα. Το κοντρόλ θα βρίσκεται στη Ταβέρνα Γιωργάκης, στην παραλία. Η ταβέρνα είναι ανοικτή, και έχει γίνει συνεννόηση που θα επιβεβαιωθεί μερικές μέρες πριν το μπρεβέ, ότι θα διαθέτει μακαρονάδες, της ώρας, θαλασσινά, κλπ., πλήρες μενού.
Το επόμενο μέρος της διαδρομής είναι και το απαιτητικότερο. Ανάλογα και με τους χρόνους του καθενός βέβαια, μέρος ή όλο το τμήμα της διαδρομής μετά το Καλαμίτσι θα γίνει νύχτα. Η Σάρτη, με μια παράκαμψη μέσα στο χωριό, είναι η τελευταία ευκαιρία για ανεφοδιασμό για τα επόμενα 80 χλμ, με εξαίρεση ίσως τις πιτσαρίες στη Βουρβουρού (Οβελίξ και Ρίο λίγο παρακάτω, αν έχουν ανοίξει). Βέβαια καθώς η σεζόν θα ξεκινάει, πιθανόν να βρείτε και άλλα μαγαζιά ανοικτά κατά μήκος της διαδρομής, ωστόσο μη βασίζεστε σ’αυτό και κάντε το κουμάντο σας. Το κομμάτι είναι δύσκολο με ανηφοροκατηφόρες, οπότε φροντίστε να κάνετε καλή διαχείριση.
Όσοι φτάσουν βράδυ σε Ιερισσό και Ουρανούπολη δεν θα έχουν πρόβλημα ανεφοδιασμού. Γι αυτούς που θα φτάσουν στις πιο προχωρημένες ώρες, γίνονται συνεννοήσεις ώστε να υπάρχουν κάποια μαγαζιά ανοικτά (θα βγει σχετική ανακοίνωση αργότερα).
Στην νυχτερινή επιστροφή, πάλι φροντίστε να έχετε κάνει το κουμάντο σας καθώς μετά την Ιερισσό δύσκολα θα βρεθεί τίποτε ανοικτό μέχρι μετά τη Μεταμόρφωση, δηλαδή για καμιά 50αριά χιλιόμετρα που περιέχουν ανηφόρες.
Για κάθε ενδεχόμενο, παρατίθεται και η ιστοσελίδα με τα δρομολόγια των ΚΤΕΛ Χαλκιδικής (αχρείαστη να’ναι):
http://www.ktel-chalkidikis.gr/index.php?act=viewCat&catId=1001
Όσον αφορά τη διαμονή, το ξενοδοχείο Cavo d’ Oro βρίσκεται στο λιμανάκι των Νέων Μουδανιών, όπου υπάρχει μεγάλος χώρος για πάρκινγκ, και απέχει μόλις 100 m από την Κεντρική Πλατεία όπου θα γίνει η εκκίνηση και ο τερματισμός. Επίσης το ξενοδοχείο θα διαθέσει έναν ισόγειο χώρο για τα ποδήλατα.
Οι τιμές για τους συμμετέχοντες είναι:
Μονόκλινο 25 €
Δίκλινο 35 €
Τρίκλινο 45 €
Οι τιμές είναι χωρίς πρωινό, αν θέλετε θα πρέπει να συνεννοηθείτε για το πως θα γίνει, καθώς δεν θα υπάρχει δυνατότητα για ρόφημα την ώρα εκείνη πριν την εκκίνηση, που είναι στις 6:00.
Μιλάτε απευθείας με τον κύριο Λάκη Πέτρου στα:
τηλ: 23730 21218
κιν: 6977 449493
και μην ξεχάσετε να αναφέρετε ότι είσαστε για το μπρεβέ Χαλκιδικής για να λάβετε τις παραπάνω τιμές.
Άλλα ξενοδοχεία στην περιοχή είναι:
Αρμονία: 23730 25846
Φίλιππος: 23730 24429-30
Σωκράτης: 23730 21461 – 23180
Αλλά δεν έχει γίνει κάποια ιδιαίτερη συνεννόηση με αυτά.
Καλή διαδρομή σε όλους. Let’s ride!
________________
Το κενό στη Βόρειο Ελλάδα στα Brevet των 400 χιλιομέτρων έρχεται να καλύψει η Μπλε Ποδηλατουριστική Λέσχη Ελλάδας με την περιπορεία των χερσονήσων της Κασσάνδρας και της Σιθωνίας, των δύο τουριστικών ποδιών της Χαλκιδικής, και την διαδρομή μέχρι το σύνορο της τρίτης, ιερής χερσονήσου του Αγίου Όρους.
Η εκκίνηση θα δοθεί νωρίς το πρωί από τα Νέα Μουδανιά, τη δεύτερη σε μέγεθος πόλη του νομού. Αμέσως η διαδρομή μπαίνει στην Κασσάνδρα, το πρώτο πόδι, από την γέφυρα της Ποτίδαιας πάνω από τον ομώνυμο ισθμό. Με κατεύθυνση προς Σάνη και περνώντας από πυκνό πευκοδάσος και κατά τόπους έντονες κλίσεις μερικών δεκάδων μέτρων, βγαίνουμε στον κεντρικό δρόμο στην Κασσανδρεία και ακολουθούμε τα παράλια. Μετά τη Σίβηρη και μια μικρή ανάβαση, ο δρόμος περνάει από τις διασταυρώσεις για Φούρκα και Καλάνδρα/Ποσείδι, και συνεχίζει από τους οικισμούς Μόλα Καλύβα, Νέα Σκιώνη και Λουτρά Αγ. Παρασκευής. Ένα ανηφοράκι 250 θετικών υψομετρικών μας φέρνει στο πρώτο κοντρόλ στην Αγία Παρασκευή. Μετά το κοντρόλ κατεβαίνουμε στο Πευκοχώρι από την εσωτερική πλευρά του ποδιού και ξεκινάμε τα σκαμπανεβάσματα της επιστροφής με βόρεια-βορειοδυτική κατεύθυνση μέσω Χανιώτη, Πολύχρονου, Κρυοπηγής, Καλλιθέας, Άφυτου, Νέας Φώκαιας και Ποτίδαιας, κλείνοντας τον σχεδόν ολόκληρο κύκλο του ποδιού.
Στη συνέχεια, η διαδρομή κινείται προς τη Σιθωνία, το δεύτερο, κατάτι λιγότερο τουριστικό πόδι. Περνώντας από τον Άγιο Μάμα, τη διασταύρωση Πολυγύρου και τη Μεταμόρφωση φτάνουμε στη Νικήτη. Δύο χιλιόμετρα μετά το φανάρι, ο δρόμος χωρίζει. Το σκέλος ευθεία-αριστερά οδηγεί στις ανατολικές ακτές, απ’ όπου θα επιστρέψουμε. Προς το παρόν όμως, εμείς στρίβουμε δεξιά στη διασταύρωση προς τον Νέο Μαρμαρά. Τα πρώτα χιλιόμετρα μας επιφυλάσσουν πανέμορφες εικόνες παραλιών όπως αυτή του Αγίου Ιωάννη και των Ακτών Κοβιού και Ελιάς. Τα ανηφοροκατηφοράκια μας φέρνουν σιγά-σιγά στον Νέο Μαρμαρά, την τρίτη σε μέγεθος κωμόπολη της Χαλκιδικής, τον οποίον παρακάμπτουμε, εκτός κι αν χρειαζόμαστε ανεφοδιασμό. Λίγα χιλιόμετρα παρακάτω ανηφορίζουμε σε υψόμετρο 200 μέτρων μέσα από το δάσος και κατά μήκος των αμπελώνων που παράγουν το εκλεκτό κρασί του Château Porto Carras. Με την κατηφόρα το τοπίο σταδιακά γίνεται πιο Western. Φτάνουμε έξω από την Τορώνη και το Πόρτο Κουφό, το βαθύτερο φυσικό λιμάνι της Ελλάδας, που αποτέλεσε εξ’αιτίας της διαμόρφωσης και θέσης του κρησφύγετο των γερμανικών υποβρυχίων κατά τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο.
Αμέσως μετά το Κουφό, ο δικός μας πόλεμος συνεχίζεται με την ουκ ευκαταφρόνητη ανηφόρα της Αμπέλου. Μόλις σκάσουμε από την άλλη πλευρά των 250 μέτρων της, αντικρίζουμε τον Σιγγιτικό κόλπο και στον ορίζοντα τον επιβλητικό, τριγωνικό όγκο του Άθωνα. Η ξεκούραση της κατηφόρας συμπληρώνεται με το διάλειμμα στο δεύτερο κοντρόλ στο Καλαμίτσι. Μέχρις εδώ έχουμε διανύσει τη μισή απόσταση του μπρεβέ.
Φεύγοντας από το Καλαμίτσι, συνεχίζονται τα ανηφοροκατηφοράκια, που στην αρχή είναι ήπια μέχρι την ακτή Συκιάς, και στη συνέχεια γίνονται πιο έντονα. Ειδικά μετά τη Σάρτη ο δρόμος μας περνάει από ένα δύσκολο αλλά ταυτόχρονα πανέμορφο κομμάτι της διαδρομής, ίσως και το ομορφότερο, με το δρόμο να μεανδρίζει σκαρφαλωμένο στο απότομο ανάγλυφο ψηλά πάνω από τη θάλασσα, το πευκοδάσος να οργιάζει δεξιά κι αριστερά αλλά και οι κλίσεις να αποτελούν μια πρόκληση φτάνοντας σημειακά και το 10-12%. Κινούμαστε βορειοδυτικά ανεβοκατεβαίνοντας κατά μήκος των γνωστών παραλιών/κάμπινγκ σε Πλατανίτσι, Καβουρότρυπες, Αρμενιστή, Λακάρα... Η ανακούφιση τελικά έρχεται όταν φτάνουμε στην μεγάλη, ευθεία κατηφόρα που μας φέρνει στις παρυφές της Βουρβουρούς.
Κάνα-δυο μικρά ανηφοροκατηφοράκια ακόμα και βγαίνουμε μετά τον Όρμο Παναγιάς από τη Σιθωνία στρίβοντας δεξιά προς ακτή Σαλονικιού, Άγιο Νικόλαο και Πυργαδίκια, για να ανταμώσουμε το δρόμο που πάει με τις δύο διαδοχικές ανηφόρες προς Γομάτι και Ιερισσό αντίστοιχα, και στη συνέχεια προς Νέα Ρόδα καταλήγοντας στην Ουρανούπολη, το ανατολικότερο σημείο του μπρεβέ.
Έχοντας σφραγίσει στο νυχτερινό πλέον κοντρόλ δίπλα στον Αγιορείτικης αρχιτεκτονικής Πύργο της Ουρανούπολης, επιστρέφουμε από τον ίδιο δρόμο μέχρι μετά το Γομάτι, στρίβουμε δεξιά προς Πλανά και στη συνέχεια, μετά το Μεταγκίτσι, μέσω της τελευταίας σοβαρής ανηφόρας ως το ψηλότερο σημείο του μπρεβέ στα 360 μέτρα, επιστρέφουμε στον κεντρικό της Σιθωνίας στο ύψος της Μεταμόρφωσης, απ’ όπου χωρίς περαιτέρω στροφές και ιδιαίτερες συγκινήσεις φτάνουμε στον τερματισμό στα Νέα Μουδανιά.
Το μπρεβέ, αν και είναι ως επί το πλείστον παραλιακό δεν είναι καθεαυτού εύκολο καθώς ο δρόμος κατά κανόνα κινείται ψηλότερα από το επίπεδο της θάλασσας, και σε πολλά σημεία ανεβοκατεβαίνει συσσωρεύοντας έτσι περίπου 5200 θετικά υψομετρικά. Ωστόσο, εν είδη αποζημίωσης η διαδρομή προσφέρει στον θαρραλέο αναβάτη τα τοπία που χαρακτηρίζουν και διαφημίζουν τη Χαλκιδική ως διεθνή τουριστικό προορισμό, με τα πευκοδάση της και τις πανέμορφες θάλασσες και σχεδόν εξωτικές παραλίες της, μεγάλος αριθμός των οποίων είναι ορατές κατά τη διάρκεια της διαδρομής.








